Du kan hente uHabi-app'en i Google Play og App Store - altså der, hvor du normalt vil hente nye apps.
Når du har hentet app'en, skal du oprette en konto.
Beboerapp'en uHabi
Velkommen til B42's nye beboer-app
B42’s nye beboerapp, uHabi, er i luften – og med uHabi får du:
uHabi
Sådan kommer du i gang
Du kan hente uHabi i Google Play og App Store:
Og så er du klar ...
uHabi
Opret bruger
Første gang, du vil bruge uHabi, skal du oprette en konto - så klik på "Opret en konto".
uHabi er en del af det system, B42 bruger til at administrere vores oplysninger om dig og dit lejemål.
Når du opretter din konto, bliver du derfor bedt om at indtaste din mailadresse - og her er det vigtigt, at du opgiver den samme mailadresse, som du har givet til B42. Så henter systemet nemlig automatisk dine oplysninger.
uHabi
Hvis vi ikke har din mailadresse ...
Hvis du ikke har opgivet din mailadresse til os, kan du desværre ikke bruge uHabi - men det er nemt at ændre: Kontakt vores Udlejning på tlf.: 74 42 57 95 - eller på mail: udlejning@b42.dk
Så snart vi har registreret din mailadresse i systemet, kan du oprette en konto, og så er du i gang.
uHabi
Hvad kan du brug uHabi til?
Med uHabi har du nem adgang til informationer om dit lejemål hos os:
Spørgsmål og svar
Om B42's beboerapp - uHabi
Hvordan installerer jeg uHabi-app'en?
Du kan hente uHabi-app'en i Google Play og App Store - altså der, hvor du normalt vil hente nye apps.
Når du har hentet app'en, skal du oprette en konto.
Kan jeg få uHabi-app'en på både min mobiltelefon og min tablet?
Ja, du kan hente app'en på lige så mange devises, som du vil.
Kan jeg bruge uHabi på min computer?
Ja, det kan du:
Beboerapp'en uHabi er en del af det it-system (UNIK), vi bruger til varetage alle vores oplysninger om dig som beboer, dit lejemål og alle de andre boliger i B42.
Og det er UNIK, der har valgt, hvad app'en skal hedde.
App'en bliver brugt af mange andre boligforeninger i Danmark, så når du finder den i Google Play eller App Store, står der ikke "B42" - kun uHabi.
Kan jeg bruge uHabi med MitID?
Ja - men kun når du logger på fra en pc!
Og det er vigtigt, at du opretter en konto med din mailadresse, første gang du logger på uHabi. Når du har oprettet en konto, kan du vælge at logge på med MitID på din pc - men KUN fra din pc. På app'en skal du altid logge på med brugernavn og adgangskode.
Hvis du første gang, du bruger uHbai, logger på med MitID, kan du ikke bruge app'en. Den kræver nemlig et brugernavn (din mailadresse) og en adgangskode.
Kan jeg selv bestemme, om jeg vil modtage beskeder fra B42 i app’en?
Nej - hvis vi har din mailadresse eller dit mobilnummer, vil du automatisk få beskeder fra os via uHabi.
Du kan naturligvis slå notifikationer fra app'en fra i indstillingerne på din mobiltelefon, hvis du ønsker det.
Er de beskeder, jeg sender eller modtager, gennem uHabi, sikrede?
Ja, alle beskeder, du sender eller modtager gennem uHabi er sikrede.
Kan vi have flere brugere i samme husstand?
Nej - hvis I er flere i husstanden, der gerne vil bruge uHabi, skal I oprette en konto med den juridiske lejers mailadresse (altså den, der står øverst på lejekontrakten).
Men I kan selvfølgelig godt have app'en på hver jeres telefon - I skal bare logge på med samme brugernavn (mailadresse) og kodeord.
Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg har brug for hjælp til uHabi?
Hvis du har spørgsmål til uHabi, som du ikke kan finde svar på her på siden, kan du kontakte B42 på tlf.: 74 42 57 95.