Vedtægter
Boligforeningen B42 har som kerneaktivitet at opføre, udføre, administrere, vedligeholde og modernisere støttet boligbyggeri i overensstemmelse med reglerne i lov om almene boliger m.v.
Se de gældende vedtægter for Boligforeningen B42
Møde for B42's øverste myndighed
På det årlige repræsentantskabsmøde træffer deltagerne beslutninger, der gælder for hele B42 - det kunne være ændringer i vedtægterne, eller om B42 skal bygge nye boliger, og i givet fald hvilken type boliger det skal være.
Repræsentantskabet er B42's øverste myndighed, og hver afdeling har på forhånd valgt, hvem der skal repræsentere afdelingen på mødet.
Repræsentantskabsmødet 2024 blev afholdt mandag den 25. november 2024 - og du kan finde referatet her.
Se referatet fra det ekstraordinære repræsentantskabsmøde 2. december 2024 her
Regler og vedtægter for B42
Her finder du vores vedtægter og forretningsbetingelser:
Vedtægter
Boligforeningen B42 har som kerneaktivitet at opføre, udføre, administrere, vedligeholde og modernisere støttet boligbyggeri i overensstemmelse med reglerne i lov om almene boliger m.v.
Se de gældende vedtægter for Boligforeningen B42
Vilkår og betingelser for medlemskab af Boligforeningen B42.
Medlem
Som betalende medlem opsparer du anciennitet i Boligforeningen B42. Du kan søge en bolig eller sætte dig på venteliste til familieboliger, når du ønsker det.
Dit medlemskab er personligt og kan ikke overdrages til andre. Ved dødsfald kan medlemskabet overdrages til efterlevende ægtefælle eller samlever, hvis I har boet sammen mindst to år.
Når du melder dig ind i Boligforeningen B42, accepterer du samtidig vores vedtægter og udlejningsregler - se mere under fanerne "Vedtægter" og "Regler for udlejning".
En ansøgning til boliger i Boligforeningen B42 giver dig en plads på ventelisten til den eller de boliger, du har søgt.
Din ansøgning garanterer dig ikke en bestemt bolig eller tilbud om en bolig inden en bestemt dato.
Ungdoms- og ældreboliger
Ungdomsboliger kan søges uden at stå på venteliste.
Ældreboliger tildeles af Sønderborg Kommune. Du skal være medlem hos os for at få tildelt en ældrebolig via kommunen. Du kan ikke stå på venteliste til ældreboliger.
Medlems- og ventelistegebyr
Medlemsgebyret koster 100 kroner og dækker betalingen af dit medlemskab for det aktuelle kalenderår.
For at bevare dit medlemskab skal du betale medlemsgebyr hvert år - ved årsskiftet. Betaler du ikke medlemsgebyret, mister du dit medlemskab, og din anciennitet slettes. Ønsker du senere at blive medlem igen, begynder din anciennitet forfra.
Ønsker du aktivt at søge en bolig, skal du udover medlemsgebyret betale et ventelistegebyr på 200 kroner. Ventelistegebyret gælder ligeledes for det aktuelle kalenderår.
Alle angivne priser er i danske kroner inkl. moms og gebyrer. Vi tager forbehold for kommende prisreguleringer.
Betaling af medlems- og ventelistegebyr
Når du melder dig eller sætter dig på venteliste via hjemmesiden, kan du betale med Dankort, Visa-kort, Mastercard eller Mastro-kort. Efter betaling får du en kvittering på mail. Betalingen med kort på hjemmesiden varetages af Nets som din garanti for sikker betaling.
Betaling af det årlige medlemsgebyr
Du får tilsendt et girokort med opkrævning af det årlige medlemsgebyr. Vil du melde betalingen til Betalingsservice, skal du oprette aftalen via din netbank eller tale med din bank. Benyt oplysningerne på opkrævningen.
Hvis du vil slette dit medlemskab
Du kan til enhver tid slette dit medlemskab og din boligansøgning. Lader du være med at betale medlemsgebyret, bliver dit medlemskab automatisk slettet, og du mister din anciennitet.
Adresseoplysninger
Det er dit ansvar, at boligforeningen altid er informeret om din korrekte postadresse, telefonnummer og mailadresse.
Hvis du får opkrævning af dit medlemsgebyr sendt med posten, er det særligt vigtigt, at vi har din korrekte postadresse.
Fortrydelse og reklamation
Betalingen af medlemskab og ventelistegebyr sker for et kalenderår ad gangen. Når du har betalt medlemsgebyr og/eller ventelistegebyr for et år, kan du ikke få tilbagebetalt eventuelt restbeløb for resten af året, hvis du senere ønsker at blive slettet som medlem eller slettet fra ventelisten.
Dit medlemskab og ventelistegebyret er en serviceydelse og ikke en fysisk vare. Du har derfor ingen reklamationsret på købet af et medlemskab eller en plads på ventelisten. Har du spørgsmål til dit medlemskab eller ventelistegebyret, bl.a. din plads på ventelisten, er du velkommen til at kontakte en af vores ekspeditionsmedarbejdere på mail: post@b42.dk eller tlf.: 74 42 57 95.
Betaler du med betalingskort på hjemmesiden, fraskriver du dig samtidig fortrydelsesretten på 14 dage.
Behandling af følsomme personoplysninger
De oplysninger, du giver i forbindelse med dit medlemskab og venteliste, behandles fortroligt og bliver ikke givet til tredje part.
Personfølsomme oplysninger, du giver ved boligansøgning eller leje af bolig hos Boligforeningen B42, anvendes kun i det omfang, det er nødvendigt for ansøgningen om en bolig. Oplysningerne er kun tilgængelige for Boligforeningen B42. Undtaget er dog lovpligtige indberetninger til kommuner, forsyningsselskaber, skifteretten m.v. ved overtagelse af et lejemål, huslejerestancer, dødsfald mv.
Som medlem eller lejer hos Boligforeningen B42 har du i følge Persondataloven ret til indsigt i hvilke oplysninger om dig, vi har registreret.
Kontakt os, hvis du ønsker oplysninger om registreringerne.
Læs mere under fanen "Privatlivspolitik".